Friday, April 29, 2011

::FIRST TIME NEYH::

assallamualaikum n camat paggii...
ohaiyo ghozaimas.....ogenki deska??..*phm x ni..
hye peeps..hope sume sihat2 belakoo la ye..hehhe..
di pg murning ni..*npk sgt bhsa cmpuran..lallala..
tbe2 rse nk updte belog yg da berhabuk neyh..
ye la..lme dh x update...
xtw nk update pe n bz skit..
aduii pnat2..
so,smntra tggu msa nk blik..tu yg nk update jp..
rndu belogg ku..hehhe...

ha..tgk tjuk entry msti trtnya2 pe tu first time??
ape yg frst time??ha teka la..
cptla teka..1, 2, 3, 4, 5..
ish lmbt sgt la..
meh nk cite..hehhe...
sye di tag oleh sorg blogger mcm ceq ni..
nk tw spe??
dye tag suh join satu contest ni..
ha meh tgk contest ni..
moh kite tgk..tgk jgn xtgok..


ha..tgk tjuk tu..
CONTEST BLOG SAYA SMART..
alahaii..mcm prasan lak sye ley join contest ni..
smart ke belog ceq..
rse mcm masih dthap prlu dtgkatkn..
pape pon,dsbbkn dh di tag oleh miss tifa..
dgn smgt waja,join contest ni...

ag pon,bckground pic contest ni wne purple la..
slh satu wrna fvourite tuh...
hhehehe..
ha...ckp sal blog shemartt...
ewah2..blog semart tu cmne la ye??
kne lawo2 bckground ke??
kne lawo2 header ke??
or kne entry bgus2 ek??
ha..dh tw dh jwpn dye..
ce teka..ce teka...hehhehe

jwpnnye..
pda reader je yg ley tafsir..
shemart ke x blog ceq nii..
lau rse shemart..vote2 la..
ewah2..mcm msuk AF plak duk vote2..hehhe

mne tw kot ley mnang..
adiah nye bes tw...
masyuukk..

TEMPAT PERTAMA : RM150
TEMPAT KEDUA : RM100

wahh..bes kn...
gempak2 je adiah dye..
bkn snang nk dpt ni..
hehhe..

ok la..mgikut syarat kne tag 4 org..
so sye memilih....


ha..slamat join contest ni kwn2..
yg len2 pon ley join..
daa...chau sinchii...hehhee

THANX KERANA MEMBACA...LUV U LARH!!!

Tuesday, April 26, 2011

::SELAMAT ARI KELAHIRAN ADIK CYUNK::

assallamualaikum n camat mlm lorh...
hehhee..
sori da lme xupdate..
sbb utama,urmm.. MALAS..
ala2..xde mud la nk updte sjak 2 menjak ni..
nth npe ntah...
ag p0n aritu de problem sikitt..
tp skng da 0k..
bru mud pon de..
sbnrnye ni p0n mls2 kucing ag ni..
tp kne update gk...
entry ni dtjukan khas utk satu2 nye adeq llaki ceq..
nk tw sbb pe??
pda tnggal 23. 4 aritu besday dye..
ckup la umo 15 tahun...

ha...umo da tua tuh..
hope pasni jgn nkal2 ag..
bljr sngguh2...
thun ni nk PMR kn adik syunk..
so,wt yg terbek..
akak tw nazrin ley wt pnye la..
buktikn yg nazrin pon b0le..
sbbkn akak xblik,xdpt nk kasi adiah..
tp anggp je la ritu akak da bg adiah..
hehhee....*xpe kan dikk..

ha..nk tw spe adik ceq..
ni la dye..
NAZRIN BIN ZAKARIA...


ni la adik sye...hehehe


ha..ni aku n adik aku...
sme x muka kitorang??

ok la..pape p0n,epy besday adikk...
daaaa....


THANX KERANA MEMBACA...LUV U LARH!!!

Saturday, April 23, 2011

:: SEDIH LA OHOIII::

assallamualaikum n camat mlm..
hurm ni entry trpntas yg aku nk wt..
entry yg aku wt lam keadaan sdeyh..
yup..airmta aku xbenti kua dr td..
aku aku dh wt satu kslpan besar..
nth la..sgt2 besar...
aku xptt msuk cmpur..
aku xptt ckp cmtu..
aku xptt sakitkn ati kwn aku sndri...
hurm nthla...
aku jhat..yup..sgt jhat...
aku tr0k...
oh noo...
prshbtn tu pntg k0t...
mgkin aku bkn kwn yg terbaek..
aku ..xtwla nk ckp...
klu anda bc entry sye,sye mntk maaf sgt2..
sye xtw nk ckp cmne..
i hope u forgive me..
nthla...
airmta msih x benti kua..
maafkn kwnmu yg ter0k ni..

=(

THANX KERANA MEMBACA...LUV U LARH!!!

Sunday, April 17, 2011

::BERKIRA OR BERKURAP::

assallamualaikum n slmat tghari..
haishh..pnas arini kn??
smpi ke ati p0n pnas2 kn..
mcm pau pnas kn??
tp pau pnas sjuk sikit k0t...hhaaa..
sbnrnye xnk cite sal pau pnas..
tp nk cite sal org yg suke berkira..

aku kn da lme trpkir sal bnda ni..
xabs2 berkira kn mnusia ni??
aku xkata aku bek r..
tp kn aku xberkira ngn org..
sbb tu aku ckup pntang bile de org yg berkira..
sory to say la..
aku meluat la org berkira ni..
bkn nk ungkit or bngga dri..
aku x tuju pon kt spe2 kn..
tp bile dtgk kn..
mnusia skng ske berkira..
xksh la berkira ngn spe2 pon..
berkira ngn mk ayh ke..
berkira ngn adik bradik ke..
berkira ngn kwan2 ke..
berkira ngn atuk nnek ke..
tp lau berkira ngn bf,aku stju sgt..
bkn jd laki p0n ag..huhu...
*ayt agk ksar..sori..

Saving dengan kedekut itu tak sama okay. 
Memang perlu saving or lam erti kta lain brjimat..
 tapi jangan sampai dikategorikn berkira or kedekut.. 
Kita tak tahu kita mati bila..
 Duk berkira sgt ngn org..
smpai sep0sen 2 p0n nk ungkit2..
mcm haji bakhil pon de..
bkn berkira duit je..
berkira lain2 pon xyh r..
mybe kite snang skng..
tp jgn smpi kite perlukan smthg dr org lain n org brkira..
cmne rse??pdan muka..hahaha..


dr dlu aku sgt2 x suke org berkira..
smpai nk berkurap dh org yg berkira tuh..
aishh..mnusia la..
bile adik bradik aku de yg berkira,mmg aku angin..
aku dendam owh bile org berkira ngn aku..
igt aku xreti berkira ke???
angin2..
tolong la jgn suke berkira..
aku diam di luar tp bsing di dlm..
mgkin luar npk snyum,jgn smpai aku mnyumpah2 di dlm..


ok la..stkt ni je pos aku..
xde kne mgena ngn sesape..
or dtjukn utk sesape..
hnya meluahkn pe yg terpendam..

ni contoh2 kedekut or berkira..


de contoh2 len ag..pk2 kn la...


chill~ daaaa

THANX KERANA MEMBACA...LUV U LARH!!!

Thursday, April 14, 2011

::KAHWIN AWAL..SALA KE??::

assallamualaikum n slamat pagi..
hye peeps..
sori la..da lme x updte blog ni..
de mmbe aku tnye npe lme da x update..
ala2..xde mud la..n bz..
*opss..bz la sgt kn..hehhee
btw aku mls sbnrnye..
nthla..smnjak 2 menjak ni mls je..
kje nk tido je...pe nk jd ni..ish2..tr0okkk..huhuhu..

okies2 aku nk bncg skit la ngn korg sal kawin awl ni..
sala ke ek?
aku tgk spe yg kawin awl,cnfrm kne kutuk..
kte xsbr2 nk kawin la..
pstu pk bkn2,msti dye da trlnjur la..
ape tuh??
eh2 korg..kawin awl ni bnyk kelebihan dye tw..
meh2 survey..

~bole mengelakkn dr melakukan maksiat
ha..drp duk kapel lama2..
duk layan cintan lme,x ke maksiat tuh..
so klu kwin awl,kn halal dh tu..
wt pe pon xpe..xjd maksiat dh..
tggl serumah gituuu..kn2..hehhe

~meringankn beban mak ayah.
spe2 yg kawin awl especially pompuan la kan..
scra x lgsung dpt mringnkn beban mk ayh..
xde nk tggung korg dh..
sume diserahkn kpd suami utk mmberi nafkah..
wajib tu tw...*nsib ko la para suami..hehe

~keselamatan lbih terjamin
okie..xkawin pon trjamin gk..
mk ayh jga..abg2 ada..
tp2 larat ke dorg nk ikot kte p mne2 spnjg msa??
oh xmampu..tidak2..
sekurg2nye bile da kawin,de suami tmankn bile p mne2...kn2??

~dpt anak awal..
opss..yg ni gedikz n gatai kit..
ala..sume org nk anak kn..
sume org suke baby..
npk baby je ckp..*alolo kiut miut tiut nye baby ni..
lam ati cnfrm trbyg, *cmne la anak aku nnti ek??
ha..so nk anak,kawin la..tht i'm right??

~xde dh episod sdeyh2..
yg ni yg best..bile dh kawin,of course x yh cri psgn dh..
cnfirm2 dh tw psgn hdup kite..
xde la kes kcewa ag,ptah hati ag..
cnta x berbalas la..pe la..
klu de pon,bole pjuk2 mnje..halal la ktakan..

~stdy sme2..
ni utk org yg kawin msing2 stdy ag..
sll nye kn suke stdy sme2..
org asyik pndg slek jew an..
so,nk mgelakkn ftnah bla bla bla..
kawin la..duk berdua2 lam gelap pon org x ley kata pe..huhu

n bnyak ag klebihan kawin awl..
so jgn la mgata pd org yg kawin awl..
da jdoh dorg awl..
awl la..
spe la kite nk mengubah tkdir kn..
ha..be positive..
be open minded..
jgn kolot sgt dlam mnilai org lain..




*entry ni tidak dtjukan pd spe2..
yg hdup atau pon mati...
hehhee..
ok la..daaaa

THANX KERANA MEMBACA...LUV U LARH!!!

Monday, April 11, 2011

:: APO NAK DIKATO??::

assallamualaikum n salamat malam..
opss silap..selamat mlm..eh2..mlm ke??da pg la..
heheeehe...
okies..mta aku ngh mngantuk ni tp aku msih xnk tdo.
nk tw npe,sbb aku xde kls sok..
lau tido awl,rugi la..xley membuta lme2..
*ish anak dara spe ni..truk btul..huhu3
huwargggg..*opss mguap cover sikit..hehhe
ermm..aku xtw nk merapu pe..
tp aku gagah gk nk update..
so aku nk wt summary kit psal pe yg aku wt arini..


okies permulaan gmbr yg sgt sengal..hehe
td aku jenjalan kt jusco ngn qoma..
kitorg x rncg nk kua tp tbe2 brpeluang utk kua,so kua je la..
hehehehe..
mula2 kitorg p mamam lu..
pewot da tenyang,bru kitorg p tgk wyang..
sblm mula wyng,kitorg p shopping2 lu..
ala..shopping skit2 je..
da miskin da ni..
bukan jehan miskin tw tp da jd miza miskin..waaaaa...
pedulikan..hehhee..
aku ttap mawu enjoy..so,pas beli n belah..
bru kitorg tgk wyang..
pas tu kitorg p shopping2 ag..
waaa..bajet smpi lari tw shopping..xukew..
uhukz uhukz..
ala..mls plak nk cite..tgk gmbr je la..hehe




ha..tu je la yg aku wt arini..
xsmpt nk snap pic bebanyak sbb msa xbpe nk ckup...
yela..kua pon lmbt td..okies la..
mngantuk suda..nanitee...opss..mowninkk..hehhee
daaaaa


THANX KERANA MEMBACA...LUV U LARH!!!

Saturday, April 9, 2011

::KERAS KEPALA KAH AKU??::

assallamualaikum n slamat mlm..
sbnrnye kn,aku ngh xde mud lol skng..
td mud ok tp skng da x ok...
why??
nk tw ek npe??
hurm xyh tw la..
*kalu xnk bgtw bek xyh cite...
ala..aku bkn nk cite,tp nk luah pe yg aku rse je skng..

aku xsuke dikongkong...
aku bkn budak kcil ag..
i need my own life...
aku nk hdup aku biar aku yg tentukan..
pe yg aku nk wt..
pe yg aku rncang..
pe yg aku fkir..
aku tw bruk bek nye..
yg pntg aku x pena abaikn pljaran,agama n adab sopan..
tp tlong la...jgn kongkong aku ag..
aku da nk msuk 20 years..
yes,aku msih xnpk mcm dewasa..
sometimes org igt aku msih budak skola yg berhingus tuh..
tp hnya aku yg tw spe dri aku..
aku da mtang ke..or anything else..
alaaa...please la..
dr kecik aku pendam bnda ni...
aku follow je pape pon larangan..
tp skng,aku perlukn hdup sndri..
hdup yg aku corak sndri..
jgn samakn aku masa skola ngn masa aku skng..

dulu impian aku wktu skola,aku nk masuk matrik..
aku nk jd akauntan..
tp aku trpksa akur..
aku  disuruh msuk bidang yg aku lgsung xminat..
pdahal aku da dpt da msuk mtrik..
aku follow jew..beralah ag..=(

sblom tu,aku nk p sbuah tmpt..
mula2 sblm beli tiket,bg izin..
bile da smpai msa nk p,xdpt nk p..
tw x betapa kciknye ati aku wktu tuh..
smpi bengkak2 mta aku..

skng psal msj lak..
xkn msj pon jd isu..huhh..

tension la bile sll kne cmni..
tertekan laaaa...
plezzz laaaa...
i want to be what i want..
i want to do what i want to do..
stresss....urghhhhh!!

hurm..xtw nk luah kt spe..
so,aku luah la kt blog ni..
korg..pe ptot aku wat??
aku x tahan da la cmni..

ok la..daaaa

THANX KERANA MEMBACA...LUV U LARH!!!

Tuesday, April 5, 2011

::RINDU WEYH::

assallamualaikum n slamat malam..
kite bersua kmbali..ecewahh..hhehe
entry kali ni sbnrnye psal...hurm psal..
alaaa..malu nk ckp...
*sjak bile aku malu..hahaa
sbnrnye kn,aku ngh resah gelisah ni..
dr smlm ag aku cmni..
nth npe ngn aku..
sakit ke aku ni??
tp btul kot..aku sakittt RINDUU..
hurm korg msti nk tw an aku rndu spe??
tp an aku msih malu nk ckp aku rndu spe..
tp aku bru je pas ckp fon ngn org tu td..
aku rndu gile kt dye..sumpah rnduu..
da ckp fon jp pon aku ttap rnduu..waaaaa
tp siyuz la aku rnduu..

eh2 korg pena x rse prsaan rnduu??
lau pena rse,msti korg phm prsaan aku kn..
tp klu x pena...
xyh la rse..
cnfirm ati x senang...
jd cm aku ni laa..
waaa...rnduuu..
cmne nk hilgkn rndu ek???
tulunnn!!!

td aku de dgr satu lagu ni..
aku tertarik ngn lirik dye..

aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
aku rindu setengah mati
aku rindu

wey korg,aku xtipu ni..
aku ngh rndukn s0meone ni..
tlong la aku bg hilg rndu ni..
adoooiii..parah dh aku ni..
klau ade ubat rndu,bgtw aku k..

R.I.N.D.U  OH  R.I.N.D.U




ok la..daaaa

THANX KERANA MEMBACA...LUV U LARH!!!

Monday, April 4, 2011

::ANDAI LELAKI TAHU::

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata,
itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan
untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah,
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya
tapi percayalah, itulah maknanya
dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.

Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh.
Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang,
semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak,
dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,
tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,
bukan untuk dirinya,
tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,
bukan bermakna dia tidak sayang..
tetapi dia terlalu sayangkan anda
dan masih menganggap anda anak kecil
yang masih memerlukan sepenuh perhatian.

Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.
Naluri keibuannya sangat kuat.
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk,
jangan kata dia mengada-ngada.
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit
atau hadiah sedozen,
tetapi cukup dengan perhatian
yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,
itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,
bukan hanya hadir dari kata-kata
tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,
dia benar-benar maksudkannya.
Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,
jangan percaya kata-katanya
kerana dia hanya mahu menguji kamu.
Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.
Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.

Selagi dia dengan kamu, percayalah,
walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya
tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil,
dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
tapi dia mahu melihat
sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.

Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.
Andai kena caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata,
“tolong tinggalkan saya!”,
dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.

Apabila dia kembali tenang,
percayalah dia akan mencari anda semula.
Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.
Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.
Dia terlalu emosional.
Tapi dialah yang paling menyayangi anda
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu
dengan perbezaan yang tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami,
mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.

Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.
Di sebalik air matanya,
tersimpan seribu satu kekuatan
yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.

Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah
tapi dia punya kekuatan tersendiri
yang bisa menggoncang dunia
dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.

Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda
kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda
dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.
Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu
yang terbaik untuk anak2 anda.



THANX KERANA MEMBACA...LUV U LARH!!!

There was an error in this gadget