Friday, July 11, 2014

TOLONG PERGI!!






bingung dengan perasaan sendiri . 
dia depan mata . 
tapi entah kenapa aku tetap merindukan dia yang telah jauh melangkah . 
tapi entah mengapa perasaan itu seolah masih milik dia . 
aduhai Hati , tolong jangan menyeksa aku begini .
 cukuplah sekadar dia yang menyeksa perasaan aku -.-

F.A.K.T.A.

memang sampai mati , makna akronim itu tetap aku semat dalam hati walau ia mungkin takk bermakna lagi (:

aduhaii Hati . tolong lepaskan memori semalam . 
biarkan ia pergi dengan tenang . 
dia sudah miliki bahagia dia sendiri .
 biarkan aku mencipta memori baru . 
walau memori baru ini tak seindah memori lama , aku akan cuba semampu aku untuk jadikan nya terindah juga . 
izinkan aku untuk turut melakar bahagia aku walau takk bersama dia lagi . 
lepaskan dia Hati .

terasa ingin jual fon aku . 
fon yg pernah menjadi penghubung antara aku dan dia .
 terasa ingin buang segala buku,baju yang terlakar nama dia
 terasa ingin merayu supaya lagu Terukir Di Bintang diharamkan terus daripada diputarkan di corong radio . 
 supaya Hati takkan rasa saked .
 supaya aku mampu melangkah pergi .

cukup satu SMS dari dia buat dunia aku berubah . 
Hati aku terdetik untuk kembali berpaling pada dia . 
sedang aku lupa ,
 dia telah bahagia melakar pelangi . 
telah aku katakan pada Hati . 
jangan pernah menoleh lagi . 
teruskan menuju ke Hati yang baru . 
tapi Hati aku degil . dia tetap menoleh . 
dan sehingga kini ,
 Hati masih milik kau . MASIH :')

kita takkan mungkin bersama lagi . 
walau Hati mendesak . 
apa guna mencorak hubungan andai kita dah tahu penghubung cerita?
 aku tahu kau bahagia .
 aku tahu kau gembira dengan dunia baru . 

Hati . aku merayu .
 tolong melangkah pergi . 
tolong menjauh dari bayangan dia . 
tolong jangan menoleh pada memori lalu . 
tolong jangan disingkap kenangan lepas . 
yang terindah cuma sementara . 
yang terindah cuma mimpi . 
dan sekarang aku tersedar dari mimpi , 
dan aku harus cipta bahagia aku sendiri 
tanpa menggangu kau lagi .=(




THANX KERANA MEMBACA...LUV U LARH!!!

PERASAAN INI



Perasaan ini
Kadang mudah sensitif
Kadang mudah simpati
Kadang mudah sedih
Kadang mudah tersentuh

Perasaan ini
Selalu tidak terduga
Selalu tidak disangka
Selalu tidak dirancang

Perasaan Ini
Kadang susah untuk memaafkan
Kadang berat nak diluahkan
Kadang tersimpan di lubuk hati

Perasaan Ini
Sukar untuk difahami
Tatkala diri ingin menyepi
Tatkala dugaan datang menguji
Tatkala emosi tidak terkawal

Perasaan Ini
Harus dijaga rapi
Walau perit ditelan
Walau payah diungkapkan

Perasaan Ini
Harus tabah menjalani
Akan ada sinar menanti
Buat pengubat rindu di hati



THANX KERANA MEMBACA...LUV U LARH!!!

Tuesday, January 22, 2013

KERJA KERJA KERJA ! !

assallamualaikum...
hye korang2 sume yg sudi bca blog ni..
da lma da x usik lgsung kt blog ni..
ntah ada ke x ag org mmbca blog ni..
agak lbh stahun lbh dh...
tp pape pon aku tetap nk tlis2 coret2 kt sni..
rndu rsa nk luah kt sni..
nk story mory..hehhe

skang dan strusnya..
aku da start mlalui alam pkerjaan..
nk smbung stdy???
mmg la nk...
tapiiiii...
nk wt cmne kan..
mgkin tkdir hdup aku tempuh alam pkerjaan dlu..
sblm dapat sgulung ijazah..
wlaupon aku da brjaya dpt diploma sthun yg lalu..

alam pkerjaan..
BEST  tapIIII memeNatkan....
tu je yg mmpu aku tafsir..
best sbb dpt pgg duit sndri..
nk shpping pe pon ikot ske aku laa..
tp x best sbb jauh...
dann sbb penat..
xde ke kje yg xpnat dan masyuk..
hehehe...
mungkin ada tp kne kawen ngn dato kaya la...hahahhaa
*tu pon kalu ada dato nk kt aku..hehehe

tp kan..
bile kte da kje..
kita rsa ksusahn mcm mna mk ayh kita susa cri duet..
bljr brdikari...
DAN!!!
belajar brjimat..
*ermm mgkin brjimat..hehhee

so psa korg2 yg msih stdy...
stdy je la sgguh2..
susa taw keje ni...
sume nk kna pk..
mkn mnum pkai...
nk kne bajet duit itu ini..
da cnfrm2 mk ayh x tggung dh kan..
susa wey..
tp satu je..
nk bg best..
kne sntiasa brfkiran positif yg keje tu best..
*best la sgt..(tgn ke dada mta ke atas) heeee

dan 
alhamdulillah..
ada jugak keja aku kan....



okay la..
da pnat merapu..
daaaa...

THANX KERANA MEMBACA...LUV U LARH!!!

Thursday, November 24, 2011

::PENGALAMAN TETAP PENGALAMAN ::

assallamualaikum n slmt sjahtera..
hurm arini ari trakhir aku d tmpat prktikal ni..
n mcm2 pglman suka duka aku disni..
mmg syg nk tgglkn tmpt ni..
sume sporting..
bos pon sporting..
tapiiiiii
hidup msti dtruskn..
aku dsini hnya tmpt prsnggahan smntara..
okay..emo! emo!..
sorg kak yg sll ngn aku pon da benti...
dy sll de wktu aku sdeyh..
wktu aku epy xtntu pasal..
gila slalu..
n tukang membebel sbb aku ni keras kpala skit..
mkn same2..
arh rndu la plak..
 soqi naaa..
ceq cuqi gmbaq akak kt fb..
syg akak..ngeee


ha..n de sorg ag..
bos saya baek2 blako..
sporting..
dtg lewat xkna marah..
spttnya aku ni kna pnampaq sedas..
kheja lewat ja..
okay fine!!fine!! fine!!
aku tw ampa jeleess..ngengg!

so xeran la lau en.faiz kta aku adik bos..
grrr...

okay..
pasni xda dh,dtg kja lwat2..
xda dh mkn luaq tiap2 ari..
xda dh,duk on9 tiap2 ari..
xda dh duk download movee...
xda dh duk repair pc..
dh xbole brmalas-mlasan..
n kena mula hdup baru d tmpt yg baru..
errr i means bila dh keja laaa..kihkih..

pape pon,rasa mcm epy..
sbb nk mrdeka dh..
yeyy!!

THANX KERANA MEMBACA...LUV U LARH!!!

Monday, September 19, 2011

::STOK GELI2::

assallamualaikum n slmt ptg...
okay sume!
skng rse mcm nk update jew..
rse mcm nk luah smthg je..
bole x nk ngadu kt sni...
sori la lau luahn ni nti agk geli2 skit...
besala...luahan perasaan..hehhe

hurm sbnrnye,ble kita trlibat lam soal cnta..
kita mula la akn lbh fkus pda ati kita..
sape yg nk bila brcnta,ati sakit kn??
ok...aku juga xnakk!!xnak wey..
okay mgaku..aku dh mula rse jtuh cnta...
siyuz aku da jth syg kt sseorg...
sseorg yg sll de wktu susah snang aku..
sseorg yg de wktu aku prlukn dye..
sseorg yg sgt2 mngerti mslh aku..
yg sgt2 mmahami aku..
yg sgt2 bg aku bangkit bila aku jtuh...
yg bg aku smgt bila aku sdeyh...
tp sseorg itu...
da pergi...
prgi bkn mnggalkn aku...
tp prgi utk mngejar msa dpn dye...

ya..skng aku mula rsa rndu...
rndu gila kot kt dya...
nth ble dpt jmpa dya lagi...
hurm ptt ke aku tggu dye...
aku tkut sia2 je pnntian aku kn wey..
tp kn tp kn.......
rndu dyaaaa....
*ok..skng da msuk mud sdeyh....sob sob...



THANX KERANA MEMBACA...LUV U LARH!!!

Saturday, September 17, 2011

::TANPAMU::

assallamualaikum..
ok arini permulaan ari yg xbpe nk bek..
aku pon dlm mud yg sdeyh je ni..
tbe2 smbil dgr lagu ni....

Tanpamu hidup jadi sunyi
Tanpamu ku seakan mati
Tanpamu bagai malam tanpa bintang
Tanpamu aku kan tersesat
Tanpamu tiada lagi hasrat
Tanpamu seakan jantungku berhenti

Kau yang terindah dalam hidup ini
Dan takkan pernah berubah selamanya
Aku terlahir hanyalah untuk kamu
Jadi pelindung dirimu
Tanpamu nafasku terhenti
Kernamu ku ada di sini
Tetap bersamaku
Selalu disampingku
Untuk selamanya
Kasih yakinlah kepada diriku
Sayang dan cintaku pun hanya untukmu
Dan takkan berubah untuk selamanya
Cintaku padamu

dgn lagu ni...

Tiada siapa menyangka
Benci derita jadi bahagia
Harapan tinggi jauh tak terduga
Jarak cinta cuma di depan mata
Chorus
Bertemu cinta kita akhirnya
Setelah tangis tanpa suara
Bertemu cinta bagai cahaya
Menyuluh hati menjadi kasih sejati

Kita bagai ombak di lautan
Terhempas pedih badai dugaan
Ulang Chorus
Lantaran kasihmu dan kasihku
Tiada rahsia pemisah kata
Bertemu cinta di ambang syurga
Mengutus doa biar menjadi anugerah
Bertemu cinta indah sempurna
Sedetik tidak hilang ragu dan percaya


lagu ni bawa erti sangat..
aku xtw npe,aku jtuh lagi dlm dilema cinta..
aku jtuh syg ag..
n aku msh jd sperti dulu..
tp aku takut...
cinta yg lahir,adkh akn brkhir sperti episod smlm...
adkh atiku akn sakit ag...
tapi tahu x..
aku merindukan kau whai lelaki yg brjya curi hati aku...
sayang kau!!



THANX KERANA MEMBACA...LUV U LARH!!!

Friday, August 19, 2011

::SI PAKCIK PHYSCO::

assallamualaikum...
slmt brpose pd rmadhan yg ke-19 ni..
nk rya dh ni..yeyeahh!!*bajet pose pnuh..hheehehe
anyway,bkn nk cite sal rye..
tp kisah yg brlaku pg2 mownink td..

ok...mcm ni...
mcm besa la...
aku msti nek bas nk p keje..
so,aku g kje nek bas la kn..
tp tu msh besa...
de ssuatu yg luar biasa brlaku...
de sorg pkcik ni mnjdi slah sorg pnumpg pg tu jgak..
aku mcm rlax je la..
besa la kn pnumpg bkn nye aku sorg je utk bas tu...
sesape sje bole jd pnumpang...

pakcik ni start la tgur aku...
bg aku,yg tua dihormati,yg muda dsygi..
*cewaahhhh berfalsafah aku...
so,aku lyn la pkcik tu..
ala pkck je pon...
tgk2 dye tnye lbh2 plak...
nsb la aku ni bijak kit la...
*bnyk mnum enfagrow...hahhaaa
so,aku xbg jwpn yg btul la...
mcm nma aku xbgtw yg btul...
mcm2 la aku jwb ikt ske jew...

tgk2 dye bgun n ajak aku duk sblh dye...
knon nk ajak smbg2...
tmpt dduk kami jauh alasannya...
ish..xsio aku...
nsb aku bijak mnolak....
lam ati...aku tkot weyh...
aku nk cpat smpi je...
smpi kt bas stnd,dy nk jln ngn aku...
nsb la mmbe aku de tggu aku da...
cpat2 aku blah....

wey...tkot kot..
xsgka de pkcik physco cmtu..
alhamdulillah aku trselmat dri sbrang bala...

THANX KERANA MEMBACA...LUV U LARH!!!

There was an error in this gadget